Sayfalar

18 Eylül 2013 Çarşamba

Kurumlar Neden Sosyal Medyada Yer Almalı?


Bir kurumun sosyal medyada yer almasının en önemli avantajlarından biri insanlarla kişisel bağ kurabilmesidir.

Kurumların sosyal medyada yer almaktan çekinmelerinin başlıca sebeplerinden biri vatandaşların şikayetlerini sosyal medyada paylaşmaları korkusudur. Ama gerçekte durum böyle değildir. İnsanlar kurumun veya markanın sosyal medyada var olup olmamasına bakmadan yaşadıkları kötü deneyimler ve şikayetleri paylaşmaktadır. İşte bu noktada kurumların sosyal medyada var olması bu şikayetlere müdahele etmesini sağlayabilir.  

Sosyal medya okadar geniş ve açık bir ortam ki hiç tanımadığınız bir insanın asılsız haberi saatler içerisinde milyonlarca kişiye ulaşırken  sizde buna ortak olabilirsiniz. Hakkınızda ortaya çıkan asılsız haber veya dedikoduya müdahele etmek için o mecralarda olmanız gerekmektedir. Ayrıca sosyal medya mecralarında olmanız yetmez. İnsanların kurumunuzla ilgili neler konuştuğunu takip etmelisiniz. Bunun için Twitter ve Google alert’de anahtar kelime belirleyerek yapabilirsiniz.


Sonrasında ise olaya en kısa sürede müdahele etmeniz gerekmektedir. Bir olaya tepki vermek için günlerce beklemek sosyal medyada çok uzun süreye denk gelebilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder