Sayfalar

9 Eylül 2013 Pazartesi

Sosyal Medya Reklamları ( Facebook )

Facebook gibi sosyal medya araçlarında reklam gelirleri önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Reklamlar, kullanıcılar tarafından genellikle sayfa beğeni sayısını artırmak için kullanıldığı gibi paylaşılan bir iletinin görülme sayısını artırmak içinde kullanılmaktadır. 



















Reklam verenler için Facebook reklamını en avantajlı kılan özelliklerden biri reklamınızın hedef kitlesini oluşturabilmenizdir. Bu sayede reklamın Facebook kullanıcılarından kimin görmesini seçebilmektesiniz. 























Seçtiğiniz hedef kitleniz sonucunda bu kapsama giren Facebook kullanıcı sayısı sağ köşede yer almaktadır. Bu hedef kitlenizi ne kadar daraltırsanız o kadar olumlu sonuç alabilirsiniz. 

Sıra oluşturduğunuz reklamın bütçesini belirlemeye geldi. Burası reklam vermenin en önemli konusu. Facebook bütçe belirlemede size iki seçenek sunmaktadır. Toplam bütçe veya günlük bütçe oluşturma imkanınız var. 

Toplam bütçe oluşturduğunuzda sizin belirlediğiniz süre içerisinde ve sizin belirlediğiniz ücret miktarınca reklamınız yayınlanmaktadır. Yani 1000 TL'lik bütçeniz var ve siz bunu 1 ay içerisinde kullanmak istiyorsanız Facebook bu ücreti 30 gün içinde harcar. Reklamın son yayınlanma tarihinde ise reklamınız son bulur. 

Günlük bütçe oluşturduğunuzda Facebook tarafından size belirlenen günlük bütçe miktarı sorulur. Bu durumda siz izin verdiğiniz sürece günlük bütçeniz miktarınca reklamınız yayınlanır. 

Yani günlük bütçeyi seçerseniz, bütçeniz günlük harcanır. Toplam bütçeyi seçerseniz, bütçeniz kampanyanızın süresi boyunca harcanır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder